آموزش موفقيت آموزش موفقيت .

آموزش موفقيت

چگونه فروش خود را افزايش دهيم؟

چگونه فروش خود را افزايش دهيم؟

 

تعامل با مشتري

قابليت فروش چيزي به شخصي – شامل يك محصول، يك خدمت، يا يك ايده –مهارت اساسي در هسته بسياري از شغل ها در دنياي تجارت امروز است.

زماني كه به بحث فروش مي رسيم، منظور فقط چرب زباني با خريدار خود نيست. مهم داشتن توانايي شنيدن مشتاقانه، تفكر انتقادي و استفاده هوشمندانه از تكنيك هاي موثر فروش مي باشد. 

با انجام اين كارها، نه تنها فروش شخصي شما افزايش پيدا مي كند بلكه تجارت و كسب وكار خود را نيز افزايش مي دهيد.

۱- مشتري خود را راضي نماييد.

بيش از هر چيز، سعي كنيد مشتري خود را خشنود و راضي نگه داريد. انسان ها مخلوقات كاملن منطقي نيستند – اگر كسي از  شما خوشش مي آيد، به احتمال زياد، صرف نظر از آنچه كه شما پيشنهاد مي دهيد، از شما خريد مي كند. با مشتري خود دوست، خوشرو و صادق باشيد. به او آرامش خاطر دهيد. شما بايد سعي كنيد آنچه را كه مشتري به دنبالش است، به او عرضه كنيد.

اين امر هم به برخورد شما و هم به كالايي كه مي خواهيد بفروشيد، بستگي دارد. نه تنها شما بايد تا مرحله فروش (و بعد از آن) با مشتري دوستانه برخورد كنيد، بلكه بايد نهايت تلاش خود را به كار گيريد تا مشتري را متقاعد كنيد كه آنچه كه شما مي فروشيد دقيقن همان چيزي است كه وي مي خواهد – بدين صورت كه آن كالا مشكل وي را حل مي كند، باعث صرفه جويي در پول او در دراز مدت مي شود و غيره.

۲- گوش دهيد.

اگر ندانيد كه مشتري چه مي خواهد، راضي كردن او بسيار دشوار است – خوشبختانه اكثر مواقع تمام كاري كه بايد براي فهميدن اين موضوع انجام دهيد، گوش دادن است. اين كار سختي نيست – در شروع كار فروش خود، از مشتري بپرسيد كه چگونه مي توانيد به وي كمك كنيد و اجازه دهيد تا او مشكل يا خواسته اش را براي شما مطرح كند. هنگامي كه شما بدانيد مشتري چه مي خواهد، مي توانيد تصميم بگيريد كدام محصول، خدمات، غيره مناسب نياز وي مي باشد.

تنها به آنچه كه مشتري مي گويد گوش ندهيد. سعي كنيد به حالات صورت، زبان بدن و … او در حين سخن گفتن، توجه كنيد.

براي مثال، اگر بنظر مي رسد كه مشتري بي حوصله و عصبي است، شما متوجه خواهيد شد كه به جاي بازار گرمي طولاني مدت درباره تمام محصولاتتان، بايد راه حل آسان و سريع براي مشكلش ارايه نماييد.

۳- كاملن حواستان را جمع كنيد.

زماني كه مشتري مي خواهد خريدي انجام دهد، شما مي خواهيد او احساس كند شما قادر هستيد تا هر خواسته اي كه وي دارد برآورده كنيد يا به هر سوالش پاسخ دهيد. شما نمي خواهيد او احساس كند كه شما پريشان هستيد يا مشتري براي شما در اولويت اول نيست. هرجا ممكن است، با مشتريانتان بطور فردي و يك به يك برخورد كنيد و زماني كه كارتان با او تمام شد سراغ وظايف ديگرتان برويد.

اينطور گفته مي شود كه سعي كنيد مشتري را آزار ندهيد. در حين فروش،كمي برگرديد و اجازه دهيد مشتري كمي نفس بگيرد.

براي مثال شما مي توانيد بگوييد بسيار خوب، من فكر مي كنم شما از اين خريد راضي خواهيد بود. هر زمان آماده بوديد شما را جلوي صندوق مي بينم.

۴- ارزش كالا/خدمات خود را نشان دهيد.

زماني كه مي خواهيد يك مشتري بي ميل و ناراضي را نسبت به خريدي متقاعد نماييد، تمجيد اديبانه و پر تب و تاب از محصول يا خدمات تنها نيمي از راه است. اگر واقعن مي خواهيد كه مشتري را سمت خود بكشانيد، به او نشان دهيد كه چگونه محصولي كه مي خواهيد به او بفروشيد بر زندگي او اثر مثبت مي گذارد.

چه خريد آن محصول باعث صرفه جويي در زمان و پول او شود يا خير، به او اطمينان خاطر دهيد و يا به سادگي كاري كنيد كه احساس خوبي داشته باشد و اطمينان حاصل كنيد كه مشتري تان كاملن متوجه اين مساله شده است كه چقدر كالاي مورد نظر به معناي واقعي و عملي براي او مناسب است.

اين يك شيوه رايج فروش است. براي مثال، معامله كنندگان خودرو به مشتريان خود اجازه مي دهند تا كمي با ماشين رانندگي كنند و فروشندگان گيتار به مشتريان خود اجازه مي دهند تا با آن ساز كمي بنوازد – حتا فروشگاه هاي بزرگ هم به مشتريان اين اجازه را مي دهند تا قبل از خريد پوشاك آنها را پرو نمايند.

چنانچه كالايي كه مي خواهيد بفروشيد قابل لمس نيست يا نمي توانيد به مشتري اجازه دهيد كه از خريد آنرا لمس نمايد، راه ديگري براي نشان دادن ارزش آن به مشتري پيدا كنيد. براي مثال، اگر مي خواهيد پنل هاي خورشيدي بفروشيد، شما مي توانيد به مشتري كمك كنيد تا تخمين بزند كه چقدر در قبض برقش صرفه جويي مي شود.
بنابر يك گفته قديمي: ”مزيت را بفروشيد نه كالا را”. به جاي اينكه بر خود محصول تمركز كنيد، به كاري كه مشتري مي تواند با آن انجام دهد، تمركز نماييد.

۵- در زمينه مورد نظر اطلاعات كافي داشته باشيد.

مشتريان، خريد از فروشندگاني را دوست دارند كه با معلومات باشند نه متكبر و از خود راضي. يك منبع اطلاعات دوستانه براي مشتري خود باشيد. بطور ايده آل، شما نه تنها بايد كالا/محصولي را كه مي خواهيد بفروشيد مثل كف دست بشناسيد، بلكه بايد محصول رقباي خود را نيز بشناسيد.

اگر اين اطلاعات را بدانيد، شما قادرخواهيد بود مقايسه هايي انجام دهيد كه محصول يا كالاي شما را بهتر بيان كند و محصول رقباي شما را كمرنگ نمايد. شما همچنين قادر خواهيد بود تا بطور شهودي، محصولات خاصي را بر اساس موقعيت ويژه مشتريتان پيشنهاد نماييد.

براي مثال، چنانچه مي خواهد تلويزيوني را بفروشيد و متوجه شويد كه پدر براي كنترل كردن سه بچه بازيگوش تقلا مي كند، مي توانيد از دانش خود نسبت به آن محصول استفاده كرده و مدل خاصي كه داراي گزينه هاي قفل والدين است پيشنهادكنيد و اين اطلاعات را به عنوان نقطه فروش خود بكار گيريد.

۶- صميميت.

تقريبن راضي كردن يك مشتري نسبت به يك محصول خاص آسان است، اما كميسيون شما در نهايت بستگي به اين دارد كه آيا مشتري محصول شما را مي خرد ياخير، كه خود به كل موضوع ديگري است.

سعي كنيد از مشتري همان روز اولي كه وي را مي بينيد، قول بگيريد – مشتري كه مغازه را با گفتن اين جمله كه در رابطه اش فكر مي كنم ترك كند، ممكن است ديگر برنگردد.

چنانچه مشتري سريعن مايل به خريد نباشد، سعي كنيد اوضاع را بهتر كنيد – به او يك تخفيف كوچك پيشنهاد كنيد يا در ازاي تعهد مشتري به او پاداش هاي اضافي پيشنهاد كنيد.

بعلاوه، تلاش كنيد تا پروسه خريد را كارآمدتر كنيد، به طوري كه بتوان آنرا با كمترين مشكل به اتمام برسانيد. روش هاي پرداخت مختلفي را بپذيريد، گزينه هايي براي ثبت نام در طرح اقساطي ارايه نماييد و كاغذبازي را به حداقل برسانيد. نه تنها اين كار باعث مي شود تجربه مشتري شما مثبت تر شود، بلكه باعث كاهش احتمال اينكه مشتري قبل از اتمام پروسه دلسرد شود، مي شود.

۷- با مشتري خود ارتباط برقرار نماييد.

مشترياني كه احساس كنند محترم شمرده مي شوند و از كاري راضي باشند، به احتمال زياد به دوستان خود گزارش خوبي دهند و حتي ممكن است در آينده براي خريد مجددن مراجعه نمايند. ايجاد يك رابطه شاد محترمانه با مشتريان بهترين راه براي تقويت فروش در دراز مدت مي باشد.

سعي كنيد خالصانه با مشتريان خود رابطه برقرار كنيد، حتا بعد از پايان فروش – هر چند ممكن است وسوسه شويد به مشتريان نگاه ابزاري داشته باشيد، اما در نظر داشته باشيد كه مشتريان، انسان هاي واقعي با احساسات واقعي هستند و قريب به اتفاق آنها شايسته احترام در خور انسان مي باشند.

بعد از اينكه فروش بزرگي انجام داديد، سريعن يك يادداشت براي مشتري بفرستيد يا يك تماس تلفني با او داشته باشيد تا اطمينان حاصل كنيد كه او از خريد خود راضي مي باشد. اين كار باعث ايجاد يك رابطه دوستانه و شخصي مي شود. با اين حال، زياد از حد اين كار را انجام ندهيد، اكثر مشتريان رفته رفته مي خواهند به اين رابطه پايان دهند.

شاد وسربلند باشيد

دوستدارتان 

محمد جانبلاغي

 

 

 

 

چگونه فروش خود را افزايش دهيم؟  آيا اين مطالب جديد را هم مطالعه كرده ايد؟ چگونه فروش خود را افزايش دهيم؟

۷ قانون فروش موفق

چطور فروش محصولاتم را بيشتر كنم؟


چگونه فروش خود را افزايش دهيم؟منبع: سايت رسمي محمد جانبلاغي
چگونه فروش خود را افزايش دهيم؟ در پناه حق باشيد.

 

قانون جذب چيست؟ | بهترين روانشناس |  فروش موفق | ترفند هاي بازاريابي عصبي | استفاده از تجسم خلاق | مشاور كسب و كار | روانشناس كودك

مشاور كسب و كار

جلسات آكادمي كوچينگ

محبوب ترين مطالب سايت

سخنراني هاي محمد جانبلاغي

محصولات ما

آموزش قدم به قدم خود هيپنوتيزمي و مديتيشن

جديدترين درمان سريع افسردگي

جديدترين درمان سريع انواع وسواس هاي فكري

سريع ترين شيوه درمان استرس و اضطراب

آموزش جامع تربيت جنسي كودكان و نوجوانان


 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۱۱:۱۳ توسط:مدير سايت موضوع:

:: مطالب مشابه
[RelPostTitle] [RelPostTitle]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :